Frivillige SpringCup 2022

Bliv hjælper til SpringCup

Beskrivelse af opgaver ses under den røde knap – tiderne kan ses ved at klikke på den røde knap.

Klargøring af JYSK Arena

Opstilling af baner, dommerborde, samaritområde, speakertårn etc.

Oprydning af JYSK Arena

Oprydning af baner, dommerborde, samaritområde, speakertårn etc.

Nummermænd

Før konkurrencen

  1. Gå til nummerbordet. Her får du udleveret en springliste samt numre (Ca. 30 minutter før konkurrencestart).
  2. Gå til forhal og råb gymnasternes navne op og udlever deres numre.
    1. Udgåede gymnaster streges over.
  3. Springlisten retureres til det pågældende dommerbord inden konkurrencestart.

Under konkurrencen

  1. Vær klar ved din bane inden konkurrencestart.
  2. Indsaml numre efter endt prøvespring (Gymnasterne har ét prøvespring).
  3. Nummeret præsenteres tydeligt, så dommerne kan se det. Når dommerne viser det grønne flag, siger du værsgo til gymnasten.
  4. Efter endt konkurrence returneres numrene til nummerbordet.

Indgangen

“jobbet” består i at opkræve entré ved indgangen.

Entrépriser:
100 DKK pr. person- børn under 12 år kommer gratis ind.

Der kan betales med:

  • Kontanter
  • MobilePay

Første hold møder 06.30 og vil modtage information og byttepenge ved indgangen af Camilla Cassøe. Andet hold modtager informationer fra det afgående hold. Medbring en varm trøje, da døren kommer til at stå åben.
Ophæng udprintede QR-koder på væggene.

Hal service

I kommer til at arbejde i tæt samarbejde med Karin og Gitte, som er i hallen hele dagen. 

Dit job består fortrinsvis i, at der kommer forfriskninger til:
Dommer bordene
Speaker tårnet
Nummer uddelingen, herunder ”nummermænd/piger”
Samaritterne
Forhallen (Kassen)

Forfriskningerne består af:
Kaffe / te – som hentes i cafeteriet.
Vand – som ligger på køl i loungen.
Slik – som ligger i det lille køkken og/eller hentes i cafeteriet. Husk kaffe krus og plastik bæger.

Det er en god ide at skære frugten ud, dele evt. bananer i 2. Der står plastikskåle du kan bruge til frugt og slik.

Hvad skal der laves:
Med jævne mellemrum går du en runde i hallen og checker op, om nogle mangler noget. Du fylder op, men der skal ikke overfyldes. Specielt skal der være meget ved nummer udleveringen, da det er her ”nummermænd/pigerne” kommer forbi og henter forfriskninger.
Sidst på dagen skal der ikke så meget i skålene.

Der udover skal du også sørge for at der er ryddeligt i cafeteriaet (den gamle kantine) inde bag ved. Her skal dommerne og hjælperne spise frokost. Frokosten leveres af Silkeborg Hallens cafeteria.

Efter frokosten rydder du op. Alt porcelæn samt overskydende mad henter de fra Cafeteriaet.

Medaljer:
Der skal lægges medaljer ud på tre bakker. Du vil få særskilt af vide, om du skal tage denne opgave, hvordan og hvor mange medaljer.

Samaritter

  • Hjælp eventuelt tilskadekommende.
    • Det kræves, at du har en sundhedsfaglig baggrund.

Runner

  • Ad hoc-opgaver

Klargøring af skolen

Overnatning

Der er lavet en plan over hvilke hold der skal sover i de forskellige klasseværelser. Der hænges skilte op med de forskellige hold hvor de skal sove.
Man klargør klasseværelser – ved at fjerne specielle ting som ikke skal ødelægges skriver en note om hvor det skal stå hvis dette er tilfældet, så holdet der skal rydde op ved hvor det skal placeres igen.

Indkvartering

Man sidder som regel min. to personer i forhallen af skolen. Her fore findes plan og beskrivelse over hvilke hold der overnatter i hvilke lokaler.
Man skal vise holdene til deres klasseværelse på skolen, låse op og sørge for at låse igen hvis de går der fra.

Der udleveres sorte affaldssække til alle hold ved ankomsten, der instrueres om at holdet skal forlade klasselokalet ryddet og lige så pænt som da der blev låst op. Og de skal bruge de udleverede affaldssække som medtages til containeren uden for skolen ved afrejse.
(Der vil være affaldssække m.m. i forhallen). Man laver status til nattevagten som overtager ansvaret for skolen.

Morgenmad

Et morgenhold består 4-6 personer. Skal møde 1 timer før start af bespisning. Sørger for klargøring af morgenmaden og oprydning efterfølgende.
Der skal anrettes ta ́selv borde i kantine området.
Der skal laves morgenmad som består af følgende:

  • Pålæg
  • Ost
  • Pålægschokolade
  • Rugbrød / franskbrød
  • Cornflakes / havregryn
  • Mælk / Juice / Te / Kaffe
    • Kaffemaskinen tændes på de to tænd knapper. Man skal bruge 8 dl. kaffebønner pr. 10 liter vand.

Som sidste hold til at lave morgenmad så skal man også deltage i oprydning af skolen.