Indkøbs- og udlægspolitik
Nedenstående politiker skal sikre større gennemsigtighed, effektivitet og ansvarlighed i foreningens økonomiske processer og på den måde bidrage til en struktureret og bæredygtig drift af foreningen.
Indkøb:
Fremover skal alle indkøb først godkendes af enten et bestyrelsesmedlem eller af koordinatoren for praktikgruppen, hvis det drejer sig om forbrugsvarer til klublokalet eller små reparationer og udbedringer. Forespørgsler på indkøb kan sendes til følgende:
Koordinator for Praktikarbejdsgruppen (praktik@silkeborg-p-d.dk)
Medlemmer af bestyrelsen (bestyrelse@silkeborg-p-d.dk)
Indkøb, der ikke skal finansieres af foreningen, skal så vidt muligt holdes udenfor foreningens økonomi (udenom Conventus). Denne ændring sker da indkøb med foreningen som mellemmand skaber ekstra administrativ belastning for dem, der arbejder med økonomi og budget. Dvs. at hvis der skal bruges en bus, et hotelophold eller andre indkøb til et hold, skal det administreres gennem MobilePay Box, eller lignende, i stedet for Conventus.
Betaling af dragter vil fortsat køre igennem Conventus. Fremover må der ikke udleveres tøj, der ikke på forhånd er betalt.
Er der tvivl om, hvordan indkøb skal administreres, så tag fat i en fra bestyrelsen, så der kan findes en løsning.
Udlæg:
Refundering af udlæg sker ved, at man sender sit bilag til kasserer@silkeborg-p-d.dk, og med den der har godkendt udlægget på cc. Dette sikrer en gnidningsfri godkendelsesproces og muliggør en hurtigere behandling af jeres udlæg.
Godtgørelse for mad og overnatning i forbindelse med konkurrencer kræver ikke forhåndsgodkendelse.